Kiciputek: Pyrkon!

niedziela, 16 marca 2014

Pyrkon!


Uwaga, uwaga! Informacje pyrkonowe:

W piątek o 15:30 będę na Konkursie Tequilowym, być może też zahaczę o 16 o prelekcję Kobiety-Ślimak "O pisaniu i wydawaniu komiksów". O 17:00 zaczynają się "Pogaduchy przy Tequili", gdzie pewnie będą mnie pytać o Tequilę. I może o coś innego. O 18:00 będę razem z Łukaszem Śmiglem podpisywać Tequile. 

Następny dyżur autografowy mam z Iloną o 17:00 w sobotę - tuż po prelekcji o Barwach Biedy, punkt 16. 

Oprócz tego będą do kupienia moje kubki i trochę oryginalnych prac Daniela, na stoisku Firebird, o tutaj: 

No to widzimy się w piątek! Do zobaczenia :) 

27 komentarzy:

  1. A już miałam nadzieję, że napiszesz coś o ich wspaniałej, ambitnej, kostkowej reklamie i szczuciu cycem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co to za reklama? Nie jestem w temacie a wzbudziłaś moją ciekawość.

      Usuń
    2. Też się zainteresowałam tą reklamą. Poguglowałam za nią nawet, ale oprócz smoka (z gołą klatą co prawda, ale bez cyca) nic zdrożnego nie znalazłam.

      Usuń
    3. http://www.youtube.com/watch?v=_Nv2KEE_RkQ&feature=youtu.be naści. Arcydzieło polskiej reklamy.

      Usuń
    4. Też miałam nadzieję.

      Usuń
    5. Ale to przez to, Kiciputku, wychodzi, że jest relatywizm moralny: znaczy tak normalnie to walczy się o równouprawnienie i nieszczucie cycem, ale jak się jedzie na event - to się zgrabnie przemilczy. Albo napisze i pojedzie mimo wszystko, bo pisanie pisaniem, ale kto by to na serio brał...

      Prywatnie mi trochę smutno, bo jak tak dalej pójdzie to każdą rzecz w fantastyce, by się sprzedawała, to na reklamie będzie musiała goła dupa pokazać.

      Usuń
    6. Ale jakie przemilczanie? Wypowiadałam się na ten temat już wiele razy w różnych miejscach. Spotkania umówione, zobowiązania wobec wydawców podjęte, hotel opłacony, bilety kupione - nie będę rzucać wszystkiego w cholerę, bo ktoś nakręcił durną reklamę.

      Usuń
    7. Fair enough, chociaż naprawdę nasuwa się wniosek, że w zasadzie mogą wszystko, a burza będzie tylko w fandomie/na blogach etc.

      Usuń
    8. Każdego bojkotującego Pyrkon za tą nieszczęsną reklamę chciałbym zapytać czym myje głowę? Reklamy szamponów pokazują więcej i jeszcze jest orgazmiczne udźwiękowienie zazwyczaj. Podobnie jak w przypadku wielu innych kosmetyków kąpielowych.
      Na Pyrkonie nigdy nie byłem, nie wybieram się i w tym roku ale zamieszanie wokół spotu jest śmieszne w kontekście przeciętnej reklamy z TV.
      Reklama jest oczywiście kiepska a krytyka na miejscu ale po co bojkot i dramatyzowanie? Organizatorzy już przeprosili, Pani ze spotu pokazała mniej niż spora część kobiet wiosenną porą na ulicy. A co do równouprawnienia to bardzo często konwenty i fantastyka reklamowane są napakowanym facetem w ciekawym hełmie i z (och!) gołymi sutkami! W ramach równouprawnienia pani w kostkach.

      Usuń
    9. Wyborne wnioskowanie, milordzie. Niedługo normą będzie, że w reklamie wykałaczek zobaczysz skąpo ubraną kobietę, która będzie Cię przekonywać, jakie są fajne. Może Ty o takim świecie marzysz, ja, wybacz, nie - i dlatego nie godzę się na takie reklamowanie konwentu. Kiciputek się godzi, bo wiadomo, ustalenia > walka o feminizm. Ot, życie.

      Przeprosiny organizatorów były śmieszne, na zasadzie: "Przepraszamy, że ludzie są głupi i dramy robią". Stawianie tego jako przykładu jest nieco słabe.

      Faktem jest, że zrobiła się, jak niektórzy przewidywali, burza w szklance wody. Obie strony popisały gniewne posty, pokłóciły się na blogach i Fejsbukach, po czym wróciły do normalnego życia, bez żadnego efektu. Fundom ma gdzieś problemy, fundom chce się bawić.

      A na zakończenie taki ładny obrazek, znakomicie podsumowujący reakcję ludzi: http://nowwearealltom.tumblr.com/post/79414930340/a-comic-by-fantasy-author-jim-c-hines

      Usuń
    10. Trzeba być naprawdę ślepym, żeby nie zauważać efektów, jakie przyniosła ta afera. Ludzie zaczęli w końcu mówić o seksizmie w fantastyce, o molestowaniu i traktowaniu kobiet w tym fandomie. Powstała inicjatywa "Bezpieczny konwent", która wprowadza wzmiany w regulaminach i organizacji konwentów. Takie działania znaczą dla mnie dużo więcej niż bojkotowanie całego konwentu i całego fandomu. Według mnie lepiej tam być i coś robić, żeby było lepiej, zamiast obrażać się, odwracać i tupać nóżką.

      Więc pozwól proszę, że swoją walkę o feminizm poprowadzę w taki sposób, jaki uznam za słuszny, a nie w taki, jakiego Ty akurat ode mnie oczekujesz.

      Usuń
  2. TARDIS łiii!!! <3 O, tak, zdecydowanie wszyscy tam będą.

    OdpowiedzUsuń
  3. A mnie nie będzie :(((( Szloch.

    OdpowiedzUsuń
  4. strasznie chciałabym być :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Będę! Nie wiem, czy w piątek, ale na pewno wpadnę na Barwy w sobotę.
    A wiesz może, czy gdzieś jest jakaś rozpiska stoisk w części targowej? Albo przynajmniej jakiś spis wystawców?

    OdpowiedzUsuń
  6. A mnie nie będzie, bo wszyscy tam będą. Straszne tłumy, ciasno, duszno i śmierdząco, a do tego spięte tyłki. Wolę swojską, luźną i wygodną Avangardę albo Falkon, który przynajmniej jest na stosownie dużej przestrzeni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, bo przecież pyrkon wybrał sobie bardzo małą przestrzeń i na dodatek pewnie organizatorzy specjalnie tak zrobili żebyśmy się utopili w własnym pocie....

      Usuń
  7. Chciałabym ale pociągi z Krakowa się z Poznaniem nie lubiom. ugh. Ale Tardis przecudny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Poznania PolskiBus.com przez Wrocław ;)

      Usuń
    2. Dobrze, że nie przez Białystok

      Usuń
  8. Czemu najfajniejsze atrakcje są na konwentach, na które nie mogę jechać? Chlip.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za super prelekcję o Barwach!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pilne info od firmy Firebird, która robiła m.in. kubki z Chatą, Barwami i Kiciputkiem - w niedzielę okradziono ich stanowisko i zabrano całą gotówkę z Pyrkonu. Kto ma jakiekolwiek informacje niech pomoże organizatorom.

    https://www.facebook.com/firebirdonline

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajne spotkanie autorskie (Barwy Biedy), świetnie się patrzy na ludzi z pasją!

    OdpowiedzUsuń