Kiciputek: Pan tu nie stał

poniedziałek, 7 października 2013

Pan tu nie stał

Dzisiaj z dumą chcę zaprezentować Wam komiks, który zdobył wyróżnienie w konkursie na krótką formę komiksową na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi. W tym roku (jako że sponsorem głównym konkursu został Narodowy Bank Polski) był to konkurs tematyczny: "Fakty i mity o obrocie bezgotówkowym". Ppo scenariusz zgłosiłam się zatem do mojego bardziej doświadczonego kolegi - Dominika Szcześniaka, redaktora naczelnego Ziniola. Z naszych połączonych mocy powstało właśnie coś takiego:            







              I tylko rzuca mi się na usta klasyczne "Ach, gdybym miała chociaż jeden dzień więcej przed deadlinem...".




25 komentarzy:

  1. Te nosy przypominają mi "Było sobie życie"

    OdpowiedzUsuń
  2. "...to bym pewnie dzień dłużej się obijała." :D
    Super wyszło, chociaż wzrok kasjerki jakiś taki upiorny :-P.

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne XD
    w grze "kolejka" jest taka karta pan tu nie stał, o ile kojarzysz...

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmmm... Czemu nie ma trzeciej strony?

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne bardzo bardzo, ale oczy z samymi białkami mnie przerażają.

    OdpowiedzUsuń
  6. swietny komiksik, ale te biale oczka przerazaja ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ah, żeby tak można było kartą w biedronce płacić ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały czas spodziewałem się właśnie takiego zaskoczenia... Da się rozczarować brakiem zaskakującego zakończenia, którego się spodziewaliśmy? Jak w ogóle nazwać oczekiwane zaskoczenie?

      Usuń
    2. Ja też myślałam przez tego stworka przed wejściem, że facet z kartą nie będzie mógł nią zapłacić. Że nim wypłaci pieniądze i wróci to wszyscy inni już zrobią zakupy. A tymczasem niespodzianka. Wygrał.

      Usuń
    3. Ale w końcu Narodowy Bank Polski i był to konkurs "Fakty i mity o obrocie bezgotówkowym", więc właściwie można było się domyślić, że karta będzie górą.

      Usuń
    4. @PitongTraceur
      Może "spodziewanka"?

      Usuń
  8. Okej, serio. O co chodzi z tymi czerwonymi nosami. Cały Tumblr je rysuje, ale ciężko pytać cały duży serwis, to zapytam tutaj. Przecież oni wyglądają jak alkoholicy. Cieniowanie to też nie jest, bo przecież cieniowanie tak nie działa. Czy oni wszyscy stoją w kolejce po więcej wódki?
    Komiksik fajny i sympatyczny, ale te nosy nie dają mi spokoju.

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratulacje :) Szkoda tylko, że nie miałam okazji cię poznać na MFKiG

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy ja mogę to sobie ściągnąć?
    Są za małe literki gdzieniegdzie i nie mogę przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. W alternatywnym wszechświecie: Pierwszy pan podaje kartę. Dwie minuty później ekspedientka: "Niestety odrzuciło mi połączenie".

    Poza tym: chodnik na pierwszej stronie wygląda jak paraboloida hiperboliczna https://pl.wikipedia.org/wiki/Paraboloida_hiperboliczna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Scenariusz pisał Dominik, zresztą według bardzo ściśle określonego tematu, nie czepiałabym się tu związków fabuły z rzeczywistością.

      Usuń
  12. Jak na taki beznadziejny temat, napisane to jest bardzo fajnie. Zresztą, o ile sobie przypominam, w "Degrengolandzie" (?) też takie nieco dziwaczne dialogi Szcześniaka lubiłem.

    No i wizualnie jest spoko. Myślę, że całkiem fajnie operujesz kolorem (do tej pory raczej Cię kojarzyłem z szarościami).

    OdpowiedzUsuń
  13. Aww, Kiciputek, wyróżnienie jak najbardziej zasłużone :3 Przeczytałam to dwa razy, raz sobie, a potem na głos mojemu chłopakowi xD Mega śmieszne! Jeszcze te zbulwersowane twarze. Rewelacja :3

    OdpowiedzUsuń
  14. Gratulacje, Kiciputku!

    Bardzo fajne, tylko przez cały czas chodziło mi po głowie, że jak już kartą, to przecież facet mógł zapłacić zbliżeniowo, tym bardziej, że kwota była poniżej 50 zł. Pomijając już płatność kartą w Stonce :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Podziwiam was, że z takiego fascynującego inaczej tematu udało się zrobić taki przyjemny komiks.
    Tylko te oczy... faktycznie są jakieś upiorne, choć od długiego stania w kolejce nie takie rzeczy się z ludźmi dzieją :D

    OdpowiedzUsuń
  16. “There is never enough time(...)"
    Charles Dickens

    ;)

    Wyszło zacnie, gratuluję.

    OdpowiedzUsuń